Hello, strangers!

Hello, stranger...

This is a private (from time to time) blog for my cinematic obsessions and scintillating (one-sided) reflections about movies. Feel yourself at home!

06 martie 2009

Dillinger in High Depp Definition

Mă enervează trailerele. Le evit deliberat. Admit parțial logica existenței lor. Nu le iau niciodată în calcul când vine vorba să văd un film. Dacă-l iei în serios, un trailer (te) păcălește în 9 cazuri din 10. Autorii lui smulg câteva secvențe din context și le ordonează după regulile clasice ale manipulării (grosolane). Sunt cazuri în care după ce vezi filmul și îl raportezi la trailer, acesta din urmă pare mai degrabă o aglutinare de scene tăiate. Mă rog, poate sunt eu de modă veche!

Într-o primă fază am zis că nu voi recurge la astfel de antemergători. Nu m-am răzgândit, d(o)ar m-am gândit ceva mai bine. Asta înseamnă că voi aplica decizia selectiv, adică foarte rar! Fiind vorba de o chestiune înfiorător de subiectivă n-are rost să zăbovesc asupra ei. Motivele încălcării autoporuncii le veți deduce din context. Câteodată!

După trei ani în care a figurat pe generice doar ca producător (Hancock, The Kingdom), Michael Mann revine ca regizor cu o altă peliculă (digitalizată, firește): Public Enemies. Iată un motiv la fel de puternic precum cablurile podului Brooklyn pentru a sări în schemă cu trailerul.


Și cu niște liniuțe:
- machoMann e la al doilea biopic, după Ali; this time is (High Definition) Dillinger, de unde și o întreagă polemică iscată în jurul sculelor și tehnicii de filmare: o cameră HD (Sony CineAlta?!) și filmările handheld într-un film din anii '30 cu gangsteri fac praf atmosfera de epocă - zic unii, ba din contră, replică apărătorii, o astfel de abordare vizuală e o garanție pentru autenticitate și realism.
- în rolul "femeii în roșu", Ana Persida Cumpănaș sau Anna Sage - în existența ei americană - cea care l-a (tră)dat FBI-ului pe John Dillinger, împușcat în timp ce ieșea dintr-o sală de cinema, a fost distribuită o actriță din Serbia, Branka Katici; până la urmă, ce mi-e Belgradul, ce mi-e Comloșul Mic!?
- Billy Crudup (Almost Famous) e J.E. Hoover în plină ascensiune; la bătrânețe l-a jucat Bob Hoskins în Nixon-ul lui Oliver Stone.
- Johnny Depp e la al șaselea plonjon biografic (asta dacă nu punem la socoteală și alter-ego-ul fictiv Hunter S. Thompson din Fear and Loathing in Las Vegas)
- imaginea Dante Spinotti, muzica Elliot Goldenthal, altfel spus coloana vertebrală din Heat
- release date: 1 iulie 2009 (USA); în Rusia va ajunge în 3 iulie, consecința directă fiind că o zi mai târziu va fi disponibil și în România (mai trebuie să spun cum?)

2 comentarii:

verbiaj. spunea...

la prima vedere pare un joc video, iar trailerul spune mai mult decat ar trebui (am senzatia deja ca am vazut tot filmul). combinatia bale-depp imi place, iar marion cred ca o sa se iroseasca. fundalul sonor al trailerului cam cheap. dar cum regula e ca trailerurile bune au in spate un film prost, de data asta sper sa fie pe dos.

cinesseur spunea...

o strălucită pledoarie anti-trailer :)