Hello, strangers!

Hello, stranger...

This is a private (from time to time) blog for my cinematic obsessions and scintillating (one-sided) reflections about movies. Feel yourself at home!

09 martie 2009

Născută astăzi: Juliette Binoche

În Décalage horaire (2002), Juliette Binoche joacă rolul unei cosmeticiene deținătoare de Nobel pentru machiaj care, așa cum remarcă hâtru Jean Reno, partenerul ei de jet lag și romanț cinematografic, „ar avea nevoie de Ajax ca să-și înlăture machiajul".

"Nemachiată, mă simt goală", se justifică ea și replica asta din film se leagă peste timp la marele fix cu fotografiile din French Playboy pentru care avea să pozeze cinci ani mai târziu. De ce o actriță, altfel splendidă la orice oră, folosește în prima parte a carierei dubluri în scenele de sex și apoi se dezgolește fără complexe trecută fiind de 40, rămâne un mister. Ori poate că nu e nici un mister, ci o asumare serenă a feminității dincolo de metamorfozele efemerului ambalaj trupesc.

Bine zicea Gorzo prin 2002: Uneori, tot ce vrem de la cinema şi de la viaţă e un prim-plan - cât mai lung - cu Juliette Binoche. (...) Bănuiesc că am venit pe lume ca să învăţ, din operele complete ale lui Audrey Hepburn, că Dumnezeu chiar i-a creat pe unii dintre noi după chipul şi asemănarea Lui. Sunt zece ani de când Hepburn s-a întors în cer (între timp s-au făcut 16, s.m.), dar Binoche îi ţine locul pe ecrane." 

Juliette Binoche împlinește azi 45 de ani (dacă imdb o spune, eu de ce m-aș formaliza?). Joyeux anniversaire!

Un comentariu:

pantacruel spunea...

oh, julliete... o femeie minunata pe care cred ca am descoperit-o in trilogia lui kieslowski si am redescoperit-o apoi in excelentul 'damage'.

am vrut sa comentez la M.U. dart nu am gasit cale... deci am pariat pe united de data asta, desi simtamintele imi spuneau ceva de inter si ibrahimovici :)