Hello, strangers!

Hello, stranger...

This is a private (from time to time) blog for my cinematic obsessions and scintillating (one-sided) reflections about movies. Feel yourself at home!

18 februarie 2009

1 din 10: Un Oscar pentru Dickens

Chris Dickens, mai exact. Omul care a montat Slumdog Millionaire, o cinenaraţiune de tip Charles Dickens meets Bollywood. Îl merită cu prisosinţă. Din punctul meu de vedere, montajul este punctul forte care explică/asigură succesul acestui film, altminteri mult supraevaluat. Ritmul electrizant pe care Chris Dickens îl imprimă secvenţelor splendid filmate de Anthony Dod Mantle are ceva din hiptonismul dansului de cobră: fură ochii şi amorţeşte creierul, îl încetineşte sinaptic. Cu ochii raţiunii larg închişi, asimilarea convenţiei din basmul spus de Danny Boyle e la fel de firească precum un diluviu în Mumbai. Altfel spus, "oscarizarea" lui Dickens cel tânăr e sau ar trebui să fie urmarea logică a unei demonstraţii de măiestrie. Fără tăieturile lui, am vorbi azi despre Slumdog Millionaire în termeni de genul "cum a scos un regizor britanic untul din nişte actori indieni neprofesionişti", adică nimic nou sub soare dacă privim lucrurile şi din perspectivă istorică!

În rest, fiindcă tot se poartă pronosticurile, iată pe cine aş premia eu:


Best Motion Picture of the Year
Frost/Nixon (Brian Grazer, Ron Howard, Eric Fellner)

Best Performance by an Actor in a Leading Role
ex-aequo: Frank Langella (Frost/Nixon) & Mickey Rourke (The Wrestler)

Best Performance by an Actress in a Leading Role
Melissa Leo (Frozen River)

Best Performance by an Actor in a Supporting Role
Heath Ledger (The Dark Knight)

Best Performance by an Actress in a Supporting Role
Viola Davis (Doubt)

Best Achievement in Directing

Ron Howard (Frost/Nixon)

Best Writing, Screenplay Written Directly for the Screen
Dustin Lance Black (Milk)

Best Writing, Screenplay Based on Material Previously Produced or Published

John Patrick Shanley (Doubt)

Best Achievement in Cinematography
Claudio Miranda (The Curious Case of Benjamin Button)

Best Achievement in Editing
Chris Dickens (Slumdog Millionaire)

P.S.: Domnule P., credeţi că, prin exprimarea acestor opţiuni, mă pot considera înscris la concursul organizat pe blogul dvs.?

6 comentarii:

pantacruel spunea...

revin. am vrut sa te anunt ca "te-am transferat" pe vivir para contarla, dar tocmai imi picase netul... :)
merci pt pronostic!

cinesseur spunea...

iar eu acum aș putea zice așa: sunt încântat de acest transfer, voi da tot ce am mai bun în mine pentru a câștiga cupa și campionatul și pentru a face fericiți acești minunați suporteri :)))

sau mai pe scurt: cu plăcere, mulțumesc și eu!

pantacruel spunea...

deci vorbim de dinamovisti. clar! :)

cinesseur spunea...

indubitabil! sunt dinamovist cu mult înainte de inventarea acelei mărci identitare tâmpite, "câine roșu" pre numele ei.

verbiaj. spunea...

aoleu, s-au adunat dinamovistii pe blogul cinefililor. asta chiar ca e o premiera. isi are loc si un leu de banie printre doi caini din baskerville? eu doar rag, iar mana care ma hraneste (cu filme, idei, ironii planturoase) n-o musc niciodata.

cinesseur spunea...

there is always a room for a lion here, even for a blue one, but not for a king :)