Screenshots from Mystery Road (dir. Ivan Sen/2013)
Screenshots from La isla minima/Marshland (dir. Alberto Rodríguez /2014)
Filmările aeriene cu drone l-au sedus până şi pe Sokurov (a se vedea Francofonia for that matter), context în care aş zice că se abuzează de aceste instrumente, fiind folosite şi cu rost şi fără. Nu este şi cazul filmelor alese pentru episodul de astăzi. Inserţia secvenţelor de acest tip în epiteliul imaginii nu e acela de a fura ochiul, de a induce subretinian acea spectaculozitate ce nu poate fi altfel obţinută. Quite the opposite, ca s-o mai englezesc niţel.
Rolul lor este cât se poate de clar: imprimarea unui efect de oxigenare în capul spectatorului (ca şi când ar ieşi dintr-o cameră unde e prea mult fum), respectiv delimitarea precisă a perimetrului geografic şi simbolic în care se dezlănţuie aparent arbitrar violenţa. Un orăşel la marginea deşertului australian, Outback, cum îi spun localnicii, şi o insulă hispanică sufocată de ploi.