Hello, strangers!

Hello, stranger...

This is a private (from time to time) blog for my cinematic obsessions and scintillating (one-sided) reflections about movies. Feel yourself at home!

01 septembrie 2021

Cvasimilitudini III.33 [The Bones of the Whale] (September's Marathon: Day 1)


Suntem la faza pe postere, culmea (sau nu), ambele aparținând unor filme din spațiul rusofon. 

Mă uit la unul, să zicem Leviathan al lui Zvyagintsev (2014). Și ce văd? Un puști în preajma unei carcase scheletice de balenă. 

Mă uit și la al doilea, Kitoboy (The Whaler Boy) al lui Philipp Yuryev, lansat la 6 ani distanță. Și ce văd? 

Păi tot un puști, într-un decor în mare parte similar (cu accent pe într-un, căci aici scheletul îl conține, așa cum se întâmpla cu Iona cel înghițit de chitul biblic). 

Well, frumos compus, n-am ce zice! Ah, da: Kitoboy a fost la TIFF, a primit și-un premiu, n-am apucat să-l văd, dar l-am reperat online.