Hello, strangers!

Hello, stranger...

This is a private (from time to time) blog for my cinematic obsessions and scintillating (one-sided) reflections about movies. Feel yourself at home!

14 mai 2011

EducaTIFF x 3

II - XII.

Între aceste două borne e publicul ţintă al EducaTIFF. Sau ţinta principală pentru că, pe lângă elevii aceştia, care, vorba aia „numai la prostii se uită”, sunt vizaţi şi profesorii (cei mai activi vor primi un certificat de merit!), al căror rol e să-şi instige învăţăceii, într-un sens superior al termenului, fireşte, să lase naibii prostiile ce le fac cu ochiul pe cele mai multe canale de scurgere (Youtube included) şi să meargă la film. Că de văzut, chiar au ce vedea, parol!

I Am Kalam (dir. Nila Madhab Panda/India/2010)

Persepolis (dir. Vincent Parronaud & Marjane Satrapi/France+USA/2007)

Entre les murs aka The Class (dir. Laurent Cantet/France/2008)
- Palme d'Or/2008-

Mai mult de-atât, au şi ocazia de a scrie (avizat sau nu!) despre aceste filme. Mai exact, în perioada 21 mai - 12 iunie, pe lângă programul de proiecţii şi dezbateri, EducaTIFF a pus la cale şi o competiţie locală, intitulată EducaTIFF - Tineri Critici de Film din judeţul Cluj. Trecând peste faptul că mi-ar plăcea să văd o astfel de întrecere şi la Vaslui, la C. Porumbiu acasă, dar şi la Huşi sau la Buhuşi, mai ales că într-o şcoală din a doua localitate elevii dispun de oareşce energii prost gestionate (dacă nu ştiţi la ce mă refer, google search, pretty please), fact is: cei mai talentaţi 3 juniori într-ale criticii de film, desemnaţi de un juriu zeiss, îşi vor vedea/citi cronicile în AperiTIFF, ziarul Festivalului Internaţional de Film Transilvania şi, sper eu, şi prin alte părţi. De exemplu, aici, fiindcă de multă vreme nu am mai avut un Special Guest Post...! Iar unul de genul ăsta chiar mi-ar plăcea să găzduiesc. Apropo, că tot se întâmplă totul şi to(a)te la Cluj, mai ales rotunjirea unor diftongi: Dragă Mihnea, eu încă mai aştept, să ştii!