Hello, strangers!

Hello, stranger...

This is a private (from time to time) blog for my cinematic obsessions and scintillating (one-sided) reflections about movies. Feel yourself at home!

18 ianuarie 2013

Year's Best Use of a Pop Hit: Heroes by David Bowie in The Perks of Being a Wallflower


 Cu un hit de David Bowie într-un film nu poţi da greş! Oamenii îşi vor aminti faza în care au auzit acordurile piesei, nu contează care, milioane de ani de-aci-nainte (exagerez, dar nu glumesc!). Iar dacă eşti un regizor talentat, nu doar inspirat, şi lipeşti un hit de-al lui Bowie de un context adecvat, ba mai şi inventezi o replică memorabilă, sunt ceva şanse ca oamenii să-şi aducă aminte şi de numele tău. Dacă dai greş e numai şi numai vina ta pentru că eşti un bou de baltă: fie ai greşit momentul (am)plasării melodiei, fie ai ales melodia nepotrivită!

Acestea fiind spuse, The Lloyd Dobler Award, numit aşa în cinstea unui regizor care se pricepe ca puţini alţii să valorifice cu demnitate repere ale culturii pop, mă refer la CameronAlmost FamousCrowe, este decernat filmului The Perks of Being a Wallflower pentru mai mult decât nimerita utilizare a imnului etern al generaţiilor wannabe something, anything: Heroes. Secvenţa de mai sus pentru mine este unul din acele tot mai rare momente de cinema transcendental!


Stephen Chbosky e regizorul, tot el e şi scenarist, iar scenariul l-a confecţionat din propriul său roman. Cum ar veni, un film de autor, un film (ce se vrea) total, indie to the very bone, suficient de inconsistent încât să fie fie simpatic. Iar ceea ce vedeţi în acest clip rivalizează oricând cu ceea veţi vedea aici: Modern Love de acelaşi Bowie, utilizată de Leos Carax în inconoclastul Mauvais Sang (de la 2:32).


P.S.: Llyod Dobler (John Cusack) e personajul principal masculin din Say Anything..., o adorabilă şi inteligentă comedie romantică în care Cameron Crowe reuşeşte ceea ce se poate numi (scuze, dar îmi vine mai la îndemână în engleză) the guide to all future romantic teen movies. Say Anything... nu e complet anti-convenţii, însă convenţiile genului n-au arătat nicicând mai bine ca în acest film voios şi original asamblat.

************
Alte superlative ale anului trecut:

Best „mot-de-passe”
Best answered question