Hello, strangers!

Hello, stranger...

This is a private (from time to time) blog for my cinematic obsessions and scintillating (one-sided) reflections about movies. Feel yourself at home!

24 mai 2009

Pariu câștigat: Palme d'Or-ul e la Haneke

Așa cum spuneam, mai cu jumătate de gură la început, c'est vrai, apoi tot mai curajos, Michael Haneke a luat Palme d'Or-ul. Over & out!

Îmi permit și un homeric LOL la adresa tuturor celor care au făcut terci, salată de varză, chisăliță și, în general, cum le-a venit la tastă, Kinatay-ul lui Brillante Mendoza. Cum necum, filipinezul a ieşit Best Director. Cine râde la urmă, râde de turmă, firește!

P.S.: Îmi mai permit un lucru care va deranja multă lume: premiul câștigat de Charlotte Gainsbourg e echivalentul unei fraude. Autor: Isabelle Huppert. Ce a făcut ea se numeşte partizanat. Nu contează că fata lu' tata are tot atâta versatilitate și talent actoricesc cât o gulie, important e că face parte din Matrix! For Christ sake, Charlotte Gainsbourg can't act! Mărturie stau rolurile făcute (praf) până acum (să ne amintim numai oroarea numită Lemming!).
Later update (25 mai): Poate oi fi eu cu pluta, nu neg asta, am un cui împotriva fetei, dar să fie la fel şi Pete Bradshaw de la The Guardian? Îl citez:
"At this point, unfortunately, my feelings become a little less celebratory. The best actress prize went to Charlotte Gainsbourg for her mostly ridiculous performance in Lars Von Trier's mostly ridiculous arthouse-horror nightmare Antichrist.(...)
Charlotte Gainsbourg – the best actress in the festival? Really? There were many things to be said in favour of Antichrist, but the acting wasn't one of them. There were far superior performances in competition.
Katie Jarvis from Fish Tank was better; Giovanna Mezzogiorno from Vincere was better; and Abbie Cornish from Campion's Bright Star was loads better. But there we are." (bold-urile îmi aparţin)

13 comentarii:

luiza spunea...

am dat acelaşi link :))

cinesseur spunea...

pentru că știm where the flavor is :)

luiza spunea...

ups, îmi retrag entuziasmul împărtăşit.
unu, pentru mendoza. (şi ce dacă a luat premiul de regie? e prima dată când un premiu s-ar da aiurea?)
doi, pentru mungiu (nu zice nimeni că tre să faci capodopere pe bandă rulantă)
trei, pentru charlotte (acelaşi juriu care l-a premiat pe mendoza a premiat-o pe ea. există o treabă pe care eu o numesc prezumţia nevinovăţiei artistice şi care ţine, tot după părerea mea, de un bun simţ al oricărui consumator de artă)

cinesseur spunea...

o să susțin până în pânzele albe, cu riscul de a stârni furtuni împotrivă-mi, că "432" e much overrated și că a luat Palme d'Or-ul conjunctural. peste 20-30 de ani mulți nu-și vor mai aduce aminte de el (și nu neapărat fiindcă ar avea memorie scurtă).

nu am spus nici un moment că filmul lui Mendoza ar fi valoros (mai ales că nu l-am văzut). mă amuzam de întâmplare doar... prin urmare, e posibil ca și această decizie a juriului să fie complet aiuristică.

în ce mă privește, n-am făcut niciodată exces de ecumenism, prin urmare îmi asum în întregime cele spuse la adresa doamnei CG. cine vrea să se supere, n-are decât!

als spunea...

oh p-leeease, oricine, dar nu bradshaw - the man's a joke (@ his 'most ridiculous' posing as a film critic! ;)))

cinesseur spunea...

din câte văd, e o bătălie pierdută pentru mine. mă declar învins. totuşi, convingerile în legătură cu "abilităţile" doamnei CG într-ale actoriei le păstrez!
je vous salue!

Chambord spunea...

Ai vazut-o in "I'm not there" unde o joaca pe nevasta lui Bob Dylan (Heath Ledger) ? Nu era deloc "fara abilitati" acolo. Anyway, she's not "hot" deci poti sa o certi :))

cinesseur spunea...

am văzut-o acolo! după mine, a fost veriga slabă a acelui film :D

als spunea...

pun pariu k n-ai vazut-o in 'l'effrontee' (unde avea 14 ani & unde era senzationala... ;)
si nici in '21 grams' nu era rea - desi n-avea cine stie ce rol...

si-acu, zii, DC nu-ti place de ea?!
are legatura cu cum arata?
cu a cui fata e?
sau CE?

ps contracandidatele ei la pr de interpretare (amintite si de amicul tau pete b ;) erau asa:
1 kate jarvis = f buna, dar nu era clar daca joaca sau asa e ea
2 abbie cornish = sa fim seriosi... a.b. era buna in 'candy', acolo da!
3 giovanna mezzogiorno = si eu am scris k era buna (unexpectedly so), dar 'investitia' ei in rol era destul de conventionala; pt charlotte, in schimb, a fost un consum - fizic, psihic & emotional - urias...

cinesseur spunea...

ca să terminăm povestea asta cumva, vă întreb respectuos pe toți cei care o apreciați pe CG: o vedeți intrând în rol până la ultimul detaliu precum Nicole Kidman în "Birth"? dar în rolul făcut de Penelope Cruz în "Non ti muovere" cum s-ar fi descurcat? dar în cel jucat de Kathy Bates în "Misery"? (asta pentru a fi clăr că nu mă raportez la un om, actor sau nu, pe criterii exclusiv fizice) dar în rolul făcut de Sabine Azema în "Coeurs"? ei bine, eu nu o văd în stare să dea consistență și coerență personajelor enumerate aici! pe de altă parte, poate oi avea eu strabism, astigmatism și miopie, toate la un loc, caz în care nu merit să fiu luat în serios decât de... oftalmologi!

als spunea...

nu; pur si simplu ti-e antipatica, iar chestia asta n-are nimic rational - asa k nu e nevoie de argumente ;)

boogaard spunea...

da, ma, ti-e antipatica CG din cauza aspectului fizic; pun pariu ca daca arata ca penelopa nu o criticai;

cinesseur spunea...

@boogaard: amice, ești idiot. și dacă ești idiot, te poftesc afară. în plus, aici nu vorbești cu "mă". așa vorbești la stână, cu prietenii tăi sau unde vrei matale. de-aici te rog să dispari! merci.