Hello, strangers!

Hello, stranger...

This is a private (from time to time) blog for my cinematic obsessions and scintillating (one-sided) reflections about movies. Feel yourself at home!

16 noiembrie 2009

Ohohoooo, ce mai comedie ne paşte (de Crăciun)

Am fost invitat (danke!) la vizionarea de presă a filmului Ho, Ho, Ho*, "prima comedie românească de Crăciun", cum o prezintă PR-ul Mediapro Pictures (compania producătoare). Mâine, de la 10.00!

Aşadar, s-a mai prăbuşit un mit în cinematografia românească. La 20 de ani după momentul '89, avem prima comedie (dacă ei zic...) care exploatează un subiect din care ies bani frumoşi cam peste tot. E adevărat că unii scot 10-20 de filme crăciunistice pe an, majoritatea o apă şi-un pământ, dar scuza e că nu poţi pretinde calitate de la toate produsele de divertisment. Şi-apoi, oricât de rupţi în fund am fi de sărbători, important e să le simţim spiritul, să ne lăsăm pătrunşi de magia lor & all that shit, nu să cârcotim că povestea pe care ne-o livrează am mai văzut-o de o mie de ori. I-auziţi aici sinopsis:

Ho Ho Ho spune povestea lui Horatiu, un baietel de 8 ani care inca mai crede in Mos Craciun si care primeste drept cadou de Sarbatori o zi la mall. Ceea ce ar fi trebuit sa fie o zi normala de Craciun se transforma insa intr-o adevarata aventura in momentul in care copilul se pierde de mama sa. El il intalneste pe Ion, un pungas deghizat in Mos Craciun, aflat in mijlocul unei operatiuni ilegale. Spre deosebire de Mosii de la televizor, Ion injura, e grosolan si uraste copiii. Cu toate acestea, baiatul e convins ca el este adevaratul Mos Craciun si se tine scai de el, provocand tot felul de incurcaturi periculoase, dar si amuzante. Pana la final, cinicul Mos Craciun prinde drag de Horatiu, iar baiatul descopera ca miracolele au loc, intr-adevar.

Unde am mai văzut toate astea (cu diferite mici variaţiuni)? Poate în Bad Santa? Măcar acolo era Billy Bob Thornton nu Ştefan Bănică jr. şi filmul era chiar rezonabil. În Scrooged cumva? Acolo era Bill Murray şi făcea o treabă bună (îl ajuta şi faţa, ca de obicei). 'Au oare în The Ref? Nici nu prea mai contează, în definitiv. Ce vreau să spun e că premisa nu-i deloc, dar deloc atractivă, deţinătorul rolului principal mi-e antipatic, în distribuţie mai e şi Alina Chivulescu, iar de la specialiştii Pro, având în vedere antecedentele şi prezentele auspicii, mă aştept doar la produse submediocre (sper că s-a-nţeles că nu mă antepronunţ, ci că inventariez empiric hibele). Fireşte, nu am nici un dubiu: Ho, Ho, Ho va spulbera la încasări toţi porumboii şi mungiii făcuţi grămadă, reţeta e deja verificată. E ok, nu mă deranjează, n-am nimic împotriva comerţului, dar atunci nu vă aşteptaţi să fiu empatic. Deci nu merg mâine!

*Ho, Ho, Ho va avea lansarea naţională în 20 noiembrie (modul în care se pronunţă titlul e opţional, dar se recomandă varianta anglofonă for a better approach)

7 comentarii:

claude spunea...

Bad Santa e doar "rezonabil"? Sad face.

Diana spunea...

Mie-mi place că pe Moş Crăciun îl cheamă Ion. O identitate pur românească...

cinesseur spunea...

@claude: îți ofer 3 variante de răspuns (la alegere & no offense I hope):
1. You'll get over it!
2. Am dreptul și eu la o opinie, fie și pe contrasens în raport cu așteptările unora dintre voi
3. Nu toată lumea gustă umorul descheiat la șliț din Bad Santa.

@Diana: un nume românesc și un răcnet american, what a beautiful combination...

claude spunea...

@dj: cu voia ta, aleg ho ho ho!
in caz ca n-ai observat, nu eram revoltat de opinia ta, ci doar "sad face".

cinesseur spunea...

@claude: păi tot o formă de dezacord, unul contraria(n)t, e și aia (ceva de genul nu mă așteptam la așa ceva de la tine)! însă așa cum eu am dreptul să emit opinii și tu ai dreptul la a-ți manifesta dezamăgirea. so, we're kind of even.

Ileana spunea...

L-am vazut azi. E foarte prost, asa cum mai toti ne inchipuiam. Povestea ultrasolicitata de retetarul american nu are nicio noima, nicio culoare, umor sau vana.Totul e anapoda sau gresit: replici inepte, glume proaste si zaharisite, actorii (?) joaca mizerabil, erori, lipsa de logica si rezolvari de gradinita. In fine... Nu e nicio surpriza, nu?

cinesseur spunea...

@Ileana: mă tem că nu e! thanks for the input ;)