Hello, strangers!

Hello, stranger...

This is a private (from time to time) blog for my cinematic obsessions and scintillating (one-sided) reflections about movies. Feel yourself at home!

03 noiembrie 2009

Nominalizări la Oscar (pariuri cu rază lungă de acțiune)

Recapitulez: am pariat de două ori în orb pe acest blog și de două ori am avut câștiga de cauză. O dată cu Haneke la Cannes și a doua oară cu Porumboiu la TIFF. Orbii nu văd, dar le nimeresc, așa că voi continua pariurile, la un nivel superior însă: premiile Oscar! Știu, nu-s întreg la minte, nu vă mai obosiți să-mi amintiți, caz închis pe caz de boală.

Deci Oscar-uri 2010. Mai e mult până acolo (2 februarie - anunțarea nominalizărilor, 7 martie - festivitatea), însă mă voi încumeta să anunț, în orb (prin asta înțelegând că n-am văzut majoritatea filmelor), nominalizările la 4 mari categorii: Best Picture, Best Director, Best Actor & Best Actress. Evident, nu toate deodată, ci pe rând, termen limită pentru închiderea sesiunii de pariuri fiind 15 ianuarie 2010. După cum v-am anunțat la momentul cu pricina, secțiunea Best Picture are, începând cu această ediție, 10 opțiuni, prin urmare e loc și pentru Inglourious Basterds, Up & Hurt Locker, numai că acestea nu fac obiectul rămășagului, deoarece intră în acel procent infim de filme oscarizabile bifate.

It's time to place my bets now (astăzi primele două din fiecare categorie aleasă, cu excepția celei cu care încep):

Best Picture
1. Invictus (Mr. Pantacruel va face cu nervii, având în vedere antipatia pe care o nutrește față de Eastwood, care, am eu impresia, a făcut Invictus special pentru Oscar)
2. Precious
3. Inglourious Basterds (nu se pune, am explicat de ce)
4. Up (idem)
5. Hurt Locker (ibidem)

Best Director
1. Clint Eastwood (Invictus)
2. Lee Daniels (Precious)

Best Actor
1. Morgan Freeman (Invictus)
2. Colin Firth (A Single Man)

Best Actress
1. Meryl Streep (Julie & Julia)
2. Gabourey Sidibe (Precious)

FAQ: Cum am ajuns la aceste nominalizări? Simplu: intuiție, experiență, documentare (imdb.com, mostly)

Rule: până la final, am dreptul după cum urmează: la două răzgândiri pentru Best Picture și la una singură pentru fiecare din cele trei categorii rămase. Fair enough? Have your say, I'll have it my way... Only time and AMPAS will tell!

6 comentarii:

pantacruel spunea...

n-am sa zic nimic de rau despre 'invictus' pana nu-l vad, chiar daca zici ca mosneagul meu drag a cautat oscarul cu manutza lui tremuranda :)

als spunea...

eu nu fac pariuri, spun doar ce mi-ar placea sa ia...
deci: tin cu 'hurt locker', christoph waltz, (la gagici nu stiu inca = nimic care sa ma dea pe spate), 'up' la animatii & 'baaria' la film strain

dar daca mai ia eastwood un oscar, il impusc str8 in the eyes cu mina mea!! deja mi se pare de-a dreptul indecent :(

cinesseur spunea...

@als: la film străin aș merge tot cu Haneke! mă mai gândesc ;)

cat despre Invictus ia în calcul aceste elemente: Eastwood, Freeman, Damon, biopic, inspirational & Warner Bros :P

Chambord spunea...

Si "An Education" va intra lejer in cele 10 pt Best Pic
http://www.imdb.com/title/tt1174732/

claude spunea...

Pentru faza cu "am dreptul la doua razgindiri" ti-as da Oscar pentru scenariu original ;P
Iar faptul ca mizezi pe un film ("Invictus")ce n-a fost inca lansat... ne spune ceva despre votantii academiei de film?

cinesseur spunea...

@chambord: deşi am văzut cronici în care se spunea că are mari probleme de regie şi structură, realitatea ne-a arătat că asta nu e un impediment pentru AMPAS. aveam de gând să adaug "an education", dar mai spre sfârşitul anului!

@claude: ohohoooooo şi câte spune :)))
btw, mulţumesc pentru premiul virtual :P