Hello, strangers!

Hello, stranger...

This is a private (from time to time) blog for my cinematic obsessions and scintillating (one-sided) reflections about movies. Feel yourself at home!

26 noiembrie 2009

Indie Scorsese

After Hours (r. Martin Scorsese/1985)

Era făcut (scenariul, n.m.) de Joe Minion, care îl scrisese în cadrul cursului predat la Columbia University. Profesorul său era Dusan Makavejev şi îi dăduse notă maximă! Nu era propriu-zis un scenariu, ci mai degrabă un roman. Am început să-l citesc şi mi-au plăcut cu adevărat primele două sau trei pagini. Mi-a plăcut dialogul şi aproape totul până la personajul cu căruciorul de îngheţată. (...) Am rescris împreună cu ei (Amy Robinson şi Griffin Dunne) şi cu Joe Minion, apoi am reinventat sfârşitul după ce turnaserăm filmul (finanţat de Robinson şi Dunne prin intermediul unui împrumut bancar garantat cu o garsonieră).

După o vizionare la care au luat parte Michael Powell şi tatăl meu, amândoi s-au înfuriat foarte tare că în finalul filmului Paul este gonit de către Cheech (Cheech Marin, n.m.) şi Chong (Tommy Chong, n.m.). "E revoltător, nu poţi face aşa ceva, vrem să ştim ce se-ntâmplă cu el." Apoi au zis ceva legat de faptul că Paul cade din camion şi ajunge din nou la serviciu şi au pomenit de Kafka. Eu am zis că nu-l citisem pe Kafka şi nu ştiam nimic despre aşa ceva. Apoi Thelma*, Amy Robinson şi noi toţi am venit cu felurite idei. Îmi aduc aminte că i-am arătat filmul lui Terry Gilliam la Londra, apoi lui Steven Spielberg la Los Angeles şi toată lumea a fost de acord în privinţa unui singur lucru - că Paul trebuie să cadă din camion! Prin urmare, a trebuit să ne întoarcem şi să-l filmăm cum cade din camion, dar existau mai multe idei în legătură cu locul unde ar trebui să cadă. (Martin Scorsese în... Scorsese despre Scorsese/Editura Allfa, 2001)

*Thelma Schoonmaker, adică doamna care a montat toate filmele lui Scorsese de la Raging Bull (1980) încoace.