Nu e nevoie musai de bolizi sau decapotabile ultimul răcnet pentru a
seduce o femeie. E de-ajuns şi o bicicletă cu condiţia să fie folosită cu
imaginaţie. O dovedeşte Paul Newman în Butch Cassidy and the Sundance Kid (1969), celebrul film al lui George Roy Hill. În respectiva secvenţă, bicicleta are un rol pivotal, fiind echivalentul pistolului cehovian, care odată apărut în actul întâi, trebuie musai să apară şi în ultimul act pentru a împuşca pe cineva. Cu singura diferenţă că aici principiul ăsta are rază scurtă de acţiune. Practic, câteva scene mai încolo, vehiculul iese din scenă.
Evident, e un moment iconic de cinema (tras în jos, totuşi, de acordurile cheesy - Raindrops Keep Fallin'/B.J.Thomas - care acompaniază acrobaţiile lui Newman, executate, cu excepţia celei din urmă, fără stunt double), un moment citat, omagiat sau parodiat. Într-unul din episoadele următoare vă voi arăta un citat-omagiu! Apoi şi restul...
Sau, vorba lui Baniciu dintr-un cântec, uşor inversată: „...bicicleta zace-n şanţ/Chiar şi calul abia mai respiră de-un sfanţ/Iar sub noi, ce belea, diligenţa are lanţ”.