Hello, strangers!

Hello, stranger...

This is a private (from time to time) blog for my cinematic obsessions and scintillating (one-sided) reflections about movies. Feel yourself at home!

06 august 2009

Ciocan, purtător de cuvânt

"Mi s-a părut extrem de interesant acest film, pentru că foarte multe dintre situaţii se întâlnesc în viaţa de zi cu zi a unui poliţist şi nu numai, însă mai sunt şi chestiuni care ţin de film, în sine. Eu am lucrat în crima organizată şi ştiu exact cum gândeşte un poliţist.

Am avut o situaţie similară cu cea din film prin 2002. Eram în Severin, cu un reporter, mergeam pe stradă şi am văzut un tânăr care fugea şi o altă persoană care ţipa după el «Hoţul, hoţul!». Am fugit după el şi l-am prins. Furase un lănţişor de aur. I s-a făcut dosar penal pentru tâlhărie. După un an, împreună cu reporterul, am mers la penitenciarul din Mehedinţi ca să facă un material despre un tânăr care urma să susţină bacalaureatul în închisoare. Am văzut eu că era un tânăr care se uita lung la mine. Până la urmă, a venit şi mi-a spus: «Dumneavoastră sunteţi acela care m-a băgat în închisoare». Mi-am dat seama că era acelaşi tânăr. În momentul ăla, m-am gândit dacă am făcut bine, că pentru un lănţişor a ajuns un tânăr la penitenciar şi practic şi-a distrus viaţa.

Orice român premiat în afară devine bun naţional. Porumboiu e un bun naţional. În condiţiile astea, mă simt mai bogat un pic. Când am aflat ştirea că e propunerea la Oscar, m-au încercat mai multe sentimente. În primul rând, suntem români şi se ridică pielea pe mine când aud că se întâmplă aşa ceva. E important să fii numărul unu şi asta aşa e, chiar dacă e doar o propunere. În al doilea rând, acesta este un film cu poliţie şi e cu atât mai plăcut pentru mine. Şi în al treilea rând, este vorba de Porumboiu, pe care îl cunosc personal şi mă simt cu atât mai apropiat cu sufletul de el."

Legenda:
1. Poliţist, adjectiv este propunerea României la Oscarul pentru "cel mai bun film într-o limbă străină"din 2010 - CNC dix it ;)
2. Nominalizările AMPAS vor fi anunţate pe 2 februarie. Cea de-a 82-a ediţie a galei premiilor Oscar va avea loc pe 7 martie, la Kodak Theatre din Los Angeles.
3. Christian Ciocan este purtătorul de cuvânt al Poliţiei Capitalei.
4. Sursa declaraţiilor Ciocan-ului: Mediafax

5 comentarii:

L'emmerdeur spunea...

resoect pentru Porumboiu. din păcate, nu are nici o şansă... uitându-mă prin ogradă. :(

cinesseur spunea...

evident că n-are, dar e bine că va trece oceanul in style ;)

als spunea...

romania face nominalizari la oscar an de an (anul trecut a fost 'restul e tacere'), asta n-are nicio relevanta daca aceste nominalizari nu se regasesc printre cele 4 titluri finaliste dp shortlistul academiei...

si hai sa fim seriosi: nu doar k 'pol, adj' n-are NIMIC din 'profilul' suspectilor de serviciu pt a fi oscarizat, DAR ma exaspereaza, inca o data, isteria asta nationala cu 'sa avem si noi oscarul nostru'!
heLLO, pt adevaratii cinefili, oscarul e keke = sub palme d'or, sub lione d'oro, ba kiar si sub goldene baer! ;)

djerzinski spunea...

@als: dovadă stau mărturie, cum zice un amic, "crash", "slumdog", "LOTR - Return of the King" şi multe altele (am luat doar cele mai recente exemple, deşi mă puteam duce liniştit înapoi în timp).

als spunea...

voila! ;)