Hello, strangers!

Hello, stranger...

This is a private (from time to time) blog for my cinematic obsessions and scintillating (one-sided) reflections about movies. Feel yourself at home!

06 iunie 2009

The Three-linked Musketeers

Primul trece prin foc și sabie "vechea gardă" (Nicolaescu & Cărmăzan), îi încurajează pe cei ce vin din urmă (Jude & Boșneag) și îi aruncă mănușa lui Gorzo (care film e mai bun: Pescuit sportiv sau Cea mai fericită fată din lume?) Nu m-a întrebat nimeni, tocmai de-aia îmi exprim punctul de vedere: Pescuit sportiv!

Al doilea aproape desființează Polițist, adjectiv. Nu am înțeles prea bine dacă filmul e prost sau condițiile în care l-a urmărit erau proaste, cert e că aici a curs ceva sânge!

Al treilea e producTIFF! Experientia docet, vorba aia: privire ageră, de ansamblu, scriitură densă, sigură și la obiect.

P.S.: o discuție mai amplă despre gherila dintre noul val din cinemaul românesc și "vechea gardă" finanțată, mai mult sau mai puțin transparent, de CNC, găzduiește ultimul număr (iunie) al revistei Idei în dialog. Protagoniști: primul și al treilea muschetar!

6 comentarii:

als spunea...

thx man :)

nu-l stiam pe al 2-lea 'muschetar', asa k e bine k ai dat linkul - exprima un pdv dspr care am toate motivele sa cred k destul de larg-impartasit, dar NU de aia nu-l impartasesc si eu... as spune, mai degraba, k 'politist,adj' mi-a placut fix din acele motive pt care nu i-a placut magradean-ului respectiv ;)

ps 'pescuit sportiv', si la mine, rulz & topz!

cinesseur spunea...

u wellkom, man!

dacă aia cu timpii morți o pot înțelege (omul s-o fi uitând la filmele lui michael bay și roland emerich) aia cu modul în care Porumboiu a cheltuit bugetul e genul de judecată care de cele mai multe ori pleacă de la un anume disconfort exterior filmului: aglomerația sau fauna/flora din sală, întârzierea în raport cu ora de începere anunțată, dorința de a fi cu orice preț gikă kontra, condițiile tehnice de proiecție etc...

oricum, după ce o sa-l văd și eu, o să fiu mai în măsură să mă exprim ;)

als spunea...

exact! crek omu e fan bay sau emmerich, clar ;)

da e k si cum i-ai reprosa lui wenders (in 'starea lucrurilo' - doamne ce film!) k n-are 'story'... sau antonioni in 'aventura' s.cl... ce sa mai vbim de godard al nostru! :))

ps nu mai e mult de asteptat - iese la-nceput de iulie...

cinesseur spunea...

l-as mai adăuga pe lista "lenților" pe nuri bilge ceylan, ale cărui filme de-nceput le caut și azi (au fost la Cărturești, da' am ajuns prea târziu, băieții de-acolo ziceau că o să mai fie!)

totuși, turcului nu i-ar putea bate obrazul din cauza bugetului. el face filme cu mărunțiș :))

als spunea...

pune-l tu pe 'lista lentilor', da eu totusi nu-l pun kiar pe 'lista' antonioni-godard-wenders ;)

ps a fost '3 maimute' la ffe, l-ai vz?

cinesseur spunea...

bine, nu chiar în acea companie selectă, oleacă mai jos. am văzut "3 maimuțe", da' nu la FFE, ci acasă, ca de obicei (îl aveam de prin martie, dacă nu mai devreme). poate o să-l "povestesc" în imagini la un moment dat ;)