Hello, strangers!

Hello, stranger...

This is a private (from time to time) blog for my cinematic obsessions and scintillating (one-sided) reflections about movies. Feel yourself at home!

22 septembrie 2009

"Despre un baietel pe nume Tarantino"

În urmă cu ceva vreme (să tot fie august!), l-am rugat pe Claude, care vedea pe-atunci Inglourious Basterds pe alte plaiuri, să scrie un text pe tema asta. Omul, amabil, a zis că încearcă, apoi a plecat în concediu, fără blog și fără filme, iar când a revenit, relativ recent, s-a ținut de cuvânt și mi-a trimis textul antamat. Între timp, am văzut și eu IB, o să scriu despre mai spre începutul lui octombrie, dar până atunci vă ofer review-ul lui Claude (pe blogul lui ar trebui să fie varianta în engleză), căruia îi mulțumesc pentru disponibilitate și generozitate.

"Vreau sa incep cu o marturisire: cind vine vorba de cinema am doua slabiciuni. Una este Woody Allen, iar cealalta Tarantino. Asa ca nu pretind obiectivitate in rindurile ce urmeaza.

Pentru mine Quentin Tarantino este tipul de regizor care cu lacomie de copil si-a facut din lumea filmului propriul loc de joaca. Dupa ce a dat o raita pina si prin cele mai obscure magazine de jucarii, QT si-a creat propriile masinarii intrecind in indeminare multi faimosi facatori de obiecte de joaca.

QT e tipul care se hraneste cu filme de dimineata pina seara.
QT e un urias burete ce absoarbe lumea filmelor de fictiune si care mai apoi proiecteaza asupra noastra propria lui realitate. Realitatea paralela a filmului. Lumea filmelor.


sursa foto: www.filmstarts.de

QT
face filme pentru ca iubeste filmele mai presus de orice. Fiecare film al sau e un omagiu adus creatorilor de lumi fictive pe pelicula de celuloid. Credinta lui e ca cinema-ul a fost inventat ca un spectacol de divertisment. Si divertisment e ceea ce ne ofera cu virf si indesat de fiecare data.

Unii critici il acuza pentru violenta gratuita din filmele sale. Iar apararea lui e ca violenta face parte dintr-o estetica a filmului si la urma urmelor, violenta face parte din natura umana.

Se spune ca are un fetis pentru talpile actritelor lui. As fi un ipocrit sa nu recunosc ca am iubit lipaitul talpilor Umei Thurman in Pulp Fiction sau ale Rosariei Dawson in Death Proof...

Iar acum pe ecrane avem cel mai nou produs marca QT. Inglourious Basterds poate fi cu usurinta considerat o maiastra declaratie de dragoste a lui Tarantino pentru Cinema.

Cu acest film QT rescrie istoria (la propriu!) si face asta pe indelete in timp ce ne face cunostinta cu apogeul oricarui personaj negativ din filmele sale de pina acum (Christoph Waltz), ne arata evrei scalpind nazisti in cel de-al doilea razboi mondial, ii vedem pe Romeo si Julieta mistuiti intr-un cinema incendiat, ridem cu Brad Pitt care isi exerseaza italiana, deschide filmul cu o fabuloasa scena si nu in ultimul rind vedem in prim-plan minunatele talpi ale Dianei Kruger.

Pentru mine, asta se numeste entertainment."

14 comentarii:

pantacruel spunea...

scrie frumos (din pasiune) acest tovaras al tau. intro-ul a fost chiar fain :)

astept, prin urmare, inceputul lui octombrie, ca sa citesc si parerea dumitale.
octombrie cel rosu, carevasazica...

als spunea...

very nice indeed
am intrat si eu pe blogul lui claude, bifat 'antichrist'-ul s.cl
cel mai mult mi-a placut - evident! - entry-ul dspr marilyn ;P

ps 'ingl. b' sure is fun, but then so was 'death proof'... intre cursele de masini & o istorie contrafactuala eu nu vad, sincer, nicio deosebire...

claude spunea...

@als
Pai mie nu mi-a placut filmul pentru ca rescrie istoria, ci pentru felul in care o face.
Am revazut "Death Proof" aseara si sincer nu l-as pune alaturi de "IB".

pantacruel spunea...

ma bag si eu ca musca in miere
si as zice ca este o 'impertinenta' sa asezi, chiar si ca idee, 'ingl. bast' langa 'death proof'.
n-au nici o treaba unul cu altul.
primul este cinema veritabil, al doilea cacanarie scremuta :)

als spunea...

normal: 'death proof' e mai inventiv ;)

claude spunea...

@pantacruel
Daca "I.B." e "cacanarie scremuta" atunci noi doi n-am vazut acelasi film ;P

cinesseur spunea...

@claude: cred că pantacruel se referea într-un mod foarte plastic la "death proof", nu la "IB".

claude spunea...

@pantacruel
and by the way, cind doua filme sunt facute de acelasi regizor "au treaba unul cu altul"

claude spunea...

@pantacruel
scuze! am citit eu aiurea(in mintea mea ii raspundeam lui als). Cred ca am vazut acelasi film, totusi :-)

als spunea...

pai da, sinteti in consens absolut: 'death proof' e k un tablou pe pollock (grungy & splashy) pe linga un portret academist ('i.b.') la care te rizi pt k glumele sint figurative ;)

cinesseur spunea...

@als: şah şi mat ;) aferim!

claude spunea...

@als
haide totusi sa pastram proportiile. ambele filme sunt facute de Tarantino, care totusi nu s-a transformat peste noapte din Pollock in Grigorescu. Nu ca ar fi fost vreodata Pollock(si am asa un feeling ca nu pune mare pret pe pictura abstracta in the first place)

pantacruel spunea...

eu am fost la serviciu - pt ca in tara asta, iata, mai munceste cineva! :p - iar voi v-ati facut de cap aici pe tarla la mister d.

mai arunc si eu o granada, acum, la final de razboi. daca nu v-ati dat inca seama als si-a facut o pasiune morbida din a isca, aproape pe orice subiect, dialoguri contradictorii & fineturi spirituale (unde e cazul)

din cate stiu tipului ii place la nebunie atat tarantino cat si "ingl. bast.". numai ca vrea sa vada cat de mult ii tinem partea nebunului (si obsedatului q.t.)

si apropo de 'd.p', ca sa intru in jocul lui leo...
'death proof' este, intr-adevar, mai inventiv. atat de inventiv ca seamana mai mult cu o inventie - sau dracovenie, eufemistic spus :) - decat cu un film, fie acesta chiar de categorie b - cum s-a dorit a fi :)

supastar spunea...

si eu astept cu nerabdare review-ul gazdei!