Hello, strangers!

Hello, stranger...

This is a private (from time to time) blog for my cinematic obsessions and scintillating (one-sided) reflections about movies. Feel yourself at home!

03 septembrie 2009

O splendidă surpriză

Știind cam câte parale dă Gorzo pe Tarantino, m-așteptam, o spun fără ocolișuri, să găsesc în DV o cronică scrisă cu toporul pe al cărui tăiș sângele încă nu apucase să se închege. Numai că, mereu surprinzătorul Gorzo a ales altă cale de a se apropia de ceea ce părea dintru început victimă fără scăpare: calea samuraiului! Înțelept, așa cum codul deontologic o cere, iată ce scrie cronicarul în ediția tipărită a sus-numitei publicații:

"Inglourious Basterds mi se pare cea mai clară și mai frumoasă expresie a credinței lui în cinema ca lume mai dreaptă. (...) Nu cred că emoția pe care o acumulează acest film în secvențele sale culminante - în care Hitler e învins, la propriu, prin cinema - e doar satisfacția unei răzbunări tembele; cred că e și altceva, care are legătură cu această conștiință acută a cinema-ului ca lume paralelă. (...) E un film superb echilibrat. Din cînd în cînd, acest echilibru e spart, în mod intenționat, de cîte un element discordant - (...) -, dar realitatea paralelă a lui Tarantino asimilează imediat aceste elemente eterogene. Se ține superb."

Superb, domnule Gorzo! Mi-a făcut plăcere să transcriu aceste rânduri.

8 comentarii:

L'emmerdeur spunea...

e un film bun, dar nu cred ca este filmul vietii. maturitatea cu siguranta a atins-o cu filmul asta reusind sa duca in spate poate cel ami complex proiect al lui. avem un tarantino mai profund (trece cu mult de intentiile sale de spadasin pop), dar mult prea explicit (in sensul ca, de multe ori gagurile sunt evidente iar unele sunt... puerile). pentru mine, e un film reusit.

hai ca scriu si eu rezumatul gandurilor in seara asta. va invit la mine in celula (sper sa primiti). am suc de rosii.

pantacruel spunea...

(se strecurase o litera gresita. gresita rau, in primul comment) :)

asa ca ma repet...
daca ii place pana si lui gorzo, sigur aceasta e noua capodopera a lui q.t.! :D

(abia astept sa il vad. imi aman placerea pt luni!)

raulnecesar spunea...

hm, deci acum vreau sa vad si eu filmul. ca pana la el, am fost de acord cu gorzo

Anonim spunea...

monsieur cinesseur, ti-a placut pt k are aceeasi parere cu matale? ;)

cinesseur spunea...

@anon:
I'm in the mood for fight today pentru că m-au enervat vreo câţiva idioţi numa' aşa că aveau ei chef. Nu că ar fi cazul tău, însă azi am toleranţă scăzută la genul ăsta de insinuări sau ce naiba' or fi! Totuşi, o să mă abţin de la a răspunde aşa cum intenţionam şi zic doar atât: de unde reiese că eu şi Gorzo avem aceeaşi părere în condiţiile în care eu încă nu am văzut filmul?

L'emmerdeur spunea...

eu zic că pre mulţi va dezamăgi noul tarantino.

Anonim spunea...

@ djerzinski: pai tocmai de aia... poate k, dupa ce o sa-l vezi, n-o sa mai fii de aceeasi parere :P

ps u were, for once, in a bad mood, but i'm ALWAYS in a teasing mood!

cinesseur spunea...

@als: aha, deci tu ești anonimul venețian...!? am avut o bănuială bazându-mă pe IP-ul de Italia, da' nu recunoșteam slova. între timp mi-au trecut nervii, însă cu anonimii am avut numai experiențe neplăcute, așa că, please sign the comment next time.