Diana aici, cu partea ei de satisfacţii cinefile la superlativ pe anul 2014. Şi cu partea aferentă de consolare. Într-un format eliptic, condensat şi în ordine alfabetică aranjat. Recomandarea gazdei: a se citi mai cu seamă printre rânduri. Cum care Diana? Bineeeeee! 1, 2, 3 şi toată lumea după mine...: sTIFF upper lips (îl găsiţi acolo şi pe Mihai Cristea, rândul lui e mâine, însă nu aveţi cum să-i încurcaţi). Aha, vedeţi că se poate?
„
14 din 2014
2014 la capitolul filme a fost pentru mine unul mai degrabă al revederilor (Searching for Sugar Man şi Medianeras pe bandă rulantă) şi, din păcate, al multor seriale, dar am avut noroc cu festivalurile, o vizită, două pe la cinema şi o sesiune serioasă în încercarea de a mă sustrage din frenezia sărbătorilor de iarnă, cărora oricum nu le-am găsit pe nicăieri spiritul.
Am dat peste filme uşor bolnave, de altele prea greu de înţeles ori prea înclinate spre visare, cu încercări şi răsturnări de situaţie de nedesprins, aflate cam toate într-un fel de nedumerită căutare, cum mi-a fost şi mie anul. Un top într-o ordine totalmente alfabetică (abia după ce am scris asta mi-am dat seama care e primul pe listă) ar fi:
Alphabet (r. Erwin Wagenhofer/Germania-Austria/2013)
Bird People (r. Pascale Ferran/Franţa/2014)
Borgman (r. Alex van Warmerdam/Olanda-Belgia-Danemarca/2013)
Boyhood (r. Richard Linklater/SUA/2014)
Calvary (r. John Michael McDonagh/Irlanda-Marea Britanie/2014)
Enemy (r. Denis Villeneuve/Canada-Spania/2013)
Ida (r. Pawel Pawlikowski/Polonia-Danemarca-Franţa-UK/2013)
Kraftidioten/In Order of Disappearance (r. Hans Petter Moland/Norvegia-Suedia-Danemarca/2014)
La jaula de oro (r. Diego Quemada-Diez/Guatemala, Spania, Mexic/2013)
Only Lovers Left Alive (r. Jim Jarmusch/UK-Franţa-Germania etc/2013)
Swim Little Fish Swim (r. Ruben Amar & Lola Bessis/SUA - Franţa/2014)
The Best Offer (r. Giuseppe Tornatore/Italia/2013)
Under The Skin (r. Jonathan Glazer/UK-SUA-Elveţia/2014)
We are the best! (r. Lukas Moodysson/Suedia-Danemarca/2013).
Menţiuni: Kreuzweg/Patimile Mariei (r. Dietrich Bruggemann/2014), La voz de los silenciados (r. Maximon Monihan/2013), Black Coal Thin Ice (r. Yi’nan Diao/2014).
Altă menţiune ar fi că n-am reuşit să văd Deux jours, une nuit, Nighcrawler şi poate celelalte filme ce ar fi putut completat literele lipsă din alfabet.
P.S.: Diana e găsibilă şi aici, dar tot mai rar. Ea ştie de ce.”