Hello, strangers!

Hello, stranger...

This is a private (from time to time) blog for my cinematic obsessions and scintillating (one-sided) reflections about movies. Feel yourself at home!

01 aprilie 2009

Mă gândeam că ar fi bine să ştiţi... şi asta

În vreme ce Biblioteca de film de la Humanitas a intrat într-un fel de moarte clinică, la Polirom se naşte o nouă colecţie - Cinema - în care apar, concomitent, două cărţi pe care le voi cumpăra cu celeritate. Una aparţine chiar coordonatorului colecţiei de la Humanitas, Alex Leo Şerban (4 decenii, 3 ani şi 2 luni cu filmul românesc; titlul nu mă încântă foarte tare fiindcă mă trimite cu gândul spre un film românesc supra-supraevaluat), iar a doua e scrisă de Andrei Gorzo şi are tot un titlu-catapultă (Bunul, răul şi urîtul în cinema). Le doresc autorilor nu atât să ajungă în bibliografia obligatorie pentru admitere, cât hit sellers! În mod normal nu ar trebui să fie probleme. În România, din păcate (în Franţa ies anual câteva sute de cărţi despre cinema), pe culoarul ăsta nu există decât concurenţă-sincron, nicidecum probe de sprint!

3 comentarii:

pantacruel spunea...

spune-mi si mie cine cumpara carti de cinema in tara asta si il mananc. cu lingurita a la hannibal lecter. uite ca tot la film ajungem, orice am face.

titlurile de carte ale celor doi nu sunt rele, avand in vedere ca este aproape imposibil sa scrii despre cinema si sa nu faci aluzie la un film bun. doar e pt cinessuri, nu? ;)

cinesseur spunea...

mda, eu am zis că nu-mi place mie, nu că ar fi rău. spre comparatie, ascult fără apăsări Johnny Cash, dar de încântat nu mă încântă! cu titlul lui Gorzo nu am nimic de împărţit, cum nici cu al lui als nu am, deşi asta s-ar putea înţelege. filmul spre care mă direcţionează e problema!

Anonim spunea...

draga dj,
titlul (meu) trimite strict la 'dspr ce e vorba in carte' - adica la filmul ro din ultimii 43 de ani (cam de la 'duminica la ora 6' incoace)
m-a amuzat sa-i gasesc ac titlu, care are (trebuie sa recunosti) un 'ce' oarecum ironic...

cit dspr imaginea dp coperta - aceasta (vei vedea) NU e din '4,3,2', ci din... 'a fost sau n-a fost?' (sper k asta ti-a placut!); 'montajul' celor 2 titluri este (inca) o mica ironie ;)