Hello, strangers!

Hello, stranger...

This is a private (from time to time) blog for my cinematic obsessions and scintillating (one-sided) reflections about movies. Feel yourself at home!

20 iunie 2013

„Umbre mişcătoare...” (III)

Screenshot from Amarcord (dir. Federico Fellini/1973)

 „Am povestit anii mei de gimnaziu şi de liceu în Amarcord: în film se vede că nu învăţam mare lucru la şcoală, în schimb mă distram bine. Mai mult decît greaca, latina, matematica, fizica, din care nu am reţinut niciodată nimic, nici cel mai mic enunţ, cea mai simplă frază, cifră sau cea mai simplă formulă, la şcoală am învăţat să-mi dezvolt spiritul de observaţie, să ascult liniştea timpului care trece, să recunosc de departe zgomotele, mirosurile care ne ajungeau prin ferestre, ca un prizonier care ştie de cît timp are nevoie micul triunghi de soare pentru a ajunge la pat sau să deosebesc sunetul clopotului de la catedrală de clopotul de la Sfântul Augustin.” (Federico Fellini în Fellini despre Fellini. Convorbiri despre cinema, Editura Meridiane, 1992)