Hello, strangers!

Hello, stranger...

This is a private (from time to time) blog for my cinematic obsessions and scintillating (one-sided) reflections about movies. Feel yourself at home!

13 octombrie 2010

Kubrick rubik (closing credits)


Băi, e mişto ce-aţi făcut voi acolo cu textele alea despre Kubrick - mă interpelează telefonic cel mai cinefil prieten al meu - însă e inadmisibil să expediaţi la modul ăla Full Metal Jacket. L-aţi ignorat cu superbie, ca să nu zic suficienţă. Acel film merită mult mai multă consideraţie. Nu aşa se procedează cu Full Metal Jacket! Ca să nu mai spun că de la tine mă aşteptam să vezi detaliul acela, esenţial şi asimptotic, din Irreversible-ul lui Noe. Mai ales că îl tot arată pentru a legitima şi configura personajul Belluccissimei. Trebuie să se revendice şi ea de undeva ca fiinţă trecătoare prin lume şi se revendică de la Kubrick... Iar tu nu sufli o vorbă!”

M-am eschivat, am zis câte ceva, am încercat să argumentez, dar ţi-ai găsit! Cel mai cinefil prieten al meu nu putea fi împăcat! Iar când a venit vorba de nişte cvasimilitudini între un film de Malvina Urşianu şi filmul lui Noe, am capitulat! Şi îi fac hatârul acum, nu înainte de a-i mulţumi - sincer - pentru că există!