Hello, strangers!

Hello, stranger...

This is a private (from time to time) blog for my cinematic obsessions and scintillating (one-sided) reflections about movies. Feel yourself at home!

15 februarie 2012

Berlinalles gute (IV)

Azi (ieri - n.m.) n-am văzut nici un film, dar am fost la un «talk» cu Mike Leigh. Mi-a plăcut, e mai real(ist) ca propriile filme. L-am văzut şi auzit la secţiunea In the Limelight din Talent Campus. (I-am şi pus o întrebare. El a răspuns).

Patru motive pentru care Mike Leigh e cel mai grozav (sau patru concluzii pripite ale unei admiratoare):

1. Nu crede în compromisuri.
2. Începe filmele înainte să aibă scenariile gata şi le finisează pe parcurs, definind personajele împreună cu actorii (care nu vor fi niciodată staruri de la Hollywood şi vor avea mereu simţul umorului).
3. Enunţă truisme cu un aer detaşat şi le face să pară originale: «Ideas come from living».
4. Poate, cu umor şi delicateţe, să biciuiască verbal pe oricine vrea el, şi poate, tot la fel, să folosească înjurături ad libitum.şi o face înţelept!” (Letiţia)

More on Mike Leigh here.

9 comentarii:

pantacruel spunea...

da,
ad libitum, ad infinitum cu 'berlinalles gute' :)

ps
doar eu mai intru pe aici? :P

cinesseur spunea...

intra mai multi, dar nu toti au ceva de spus ;)

ruxandra spunea...

ma uit de fiecare data cu drag pe blogul tau, si intr-adevar nu am nimic de spus. pot sa-ti spun ca azi am mancat o supa de salata verde si nu mi-a placut, si ca acum trebuie sa ma apuc de treaba, de decupat diverse chestii pentru copiii cu care lucrez, si ca e vremea sa gasesc un martisor pentru nepotelul meu din deutschland, azi am vazut McCabe and Mrs Miller, si abia astept sa merg afara prin zapada, sa simt frigul si inghetul, si sa ma cred o sublima si o lady of pleasure. ce sa fac. ma induioseaza treburile astea. si sa nu uit: letitia este o meseriasa.

cinesseur spunea...

@Ruxandra: Merci!
Admit cu placere ca Letitia este o meseriasa ba as zice ca e mai mult de-atat. De-aia ma si felicit ca am convins-o sa trimita corespondentele berlineze.

p.s.: ai gasit martisor? sau macar ai inghetat (pentru diversitate)? kidding... in a way :))

Elza spunea...

off: unde e egoland-ul?

cinesseur spunea...

egoland e inchis si sta la rece!

Elza spunea...

why?

cinesseur spunea...

pentru ca nu isi mai justifica existenta.
pentru ca am pierdut un pariu.
pentru ca devenisem prolix (si plictisitor, mai ales pentru mine).

three good reasons then (& now).

ruxandra spunea...

am gasit o buburuza. si ieri mergeam pe un soi de damb mai mare, un fel de scurtatura periculoasa, asa ca n-am mai aflat inghetul, caci gandul era doar sa nu cad, si cand sa ma uit in jos, ce sa vezi, ditamai orasul.