Cu totul, Michael Mann a făcut trei spoturi publicitare (două pentru maşini şi unul pentru Nike). Cel de aici (clip promoţional pentru lansarea bolidului Ferrari California la Paris Auto Show, 2008) e de departe cel mai puţin interesant. Manierist, excruciatingly auteurish şi cam în dorul lelii. Dar e de Michael Mann! Lucru care spune multe despre industria publicitară ca ecosistem cu reguli bizare, mai bizare, poate, decât ale Hollywood-ului. Adică oamenii ăştia sunt oricând dispuşi să arunce un milion de dolari (spotul de faţă a costat un pic mai puţin) pentru o prostioară artsy-fartsy, însă n-ar aloca 10.000 USD pentru un film micuţ, dar cinstit. Mă rog, chestiune de priorităţi: fac ce vor cu banii lor (sau ai clientului). Ce ţin să mai spun e că exerciţiul de faţă încapsulează/demonstrează acel agreabil savoir faire tipic lui Mann. Tehnic vorbind, e fără cusur. Totuşi, asta nu-i reduce coeficientul de futilitate ostentativă. Ca orice om bogat, iubeşte maşinile sport, le filmează cum puţini au făcut-o în istoria cinematografului (chestie valabilă şi pentru private jet-uri sau ambarcaţiuni de mare viteză; să vă trimit „decât” la Miami Vice?), aşa că dacă tot a primit bani de la Ferrari pentru un capriciu, a procedat ca atare. A ieşit, la limita de sus, un omagiu sui generis pentru designul auto haute couture. Intens, vibrant şi... gratuit (deşi a fost pe bani).