Hello, strangers!

Hello, stranger...

This is a private (from time to time) blog for my cinematic obsessions and scintillating (one-sided) reflections about movies. Feel yourself at home!

04 septembrie 2012

Juxtapuneri (XX)

Între timp gagicile ajunseseră în dreptul cinematografului şi m-am gîndit să mai dreg busuiocu', să nu plece Ina şucărită. Aveam ceva mălai, puteam să iau bilete de un leu cin'zeci, să fac eu cinste, numai că, din păcate, la coadă erau numai băieţi de-ăia negri, supăraţi, şi cînd ma uit la afiş: "Piedone, comisarul fără armă", în timpu' săptămînii nu prea venea nici dracu' şi fusesem la "Cidul", cu Sofica Loren, la "Unora le place jazz-ul", cu papagalii ăia deghizaţi, la "Planeta maimuţelor" şi la "Marele premiu", da' sîmbăta cinematografu' din Drumu' Sării nu prea era locu' unde să inviţi gagici. Ecranu' era tăiat cu şişu', ăia de la balcon îţi scuipau seminţe în cap, dacă ziceai ceva riscai s-o iei în barbă, plus că nu înţelegeai nimic din film. Sîmbăta trecută ne-am dus la "Călăuza" şi, după vreo zece minute, gorobeţii s-au săturat să tot fluiere şi să urle; au urcat să-l ia la omor pe moşu' de la proiecţie, cică de ce nu bagă "Călăuza". Nu pricepeam care-i treaba, da' afară, la afiş, nu era nici o poză, scria doar "Călăuza" de Tarkovski, şi băieţii crezuseră probabil că-i de ăla frumos, cu apaşi... (Ovidiu Verdeş - Muzici şi faze, Ed. Aula, 2003, Braşov)
 
Screenshots from Stalker (dir. Andrei Tarkovski/1979)

P.S.: Îi mulţumesc lui Dragoş că prin intermediul acestui post mi-a adus aminte de cartea lui Verdeş. Re-lectură obligatorie.

8 comentarii:

Anonim spunea...

Ieri, Naum la TCM, azi tu. Clar trebuie să revăd filmu'

cinesseur spunea...

ce făcui, muică, ce făcui? lăsai comentariile deschise, asta făcui! acu' să vă fie de bine, muică, să vă fie de bine, nu le mai închid! da' data viitoare musai o să fiu mai atent.

catalin spunea...

pff, citind mi-am zis ca e o trimitere "pe ascuns" catre un anumit stalker:))) bine ca m-am inselat.
gata, sambata imi cumpar niste vin si ma pun pe reurmarit filmul!

cinesseur spunea...

1. dar de ce e bine că te-ai înşelat?

2. numai cu vin merge? ce fel de?

kilroy spunea...

Tii, sa vezi ce cresc vanzarile de floricele la sfarsitul asta de saptamana ;-)

catalin spunea...

pai cartea, filmul si dragos sunt oricand trimiteri mai bune:)
cred ca merge cu orice are un strop de alcool-nu am incercat toate variantele-dar vinul e cel mai indicat:)
rosu, echilibrat, si filmul capata dimensiuni negandite; cred ca unele filme sunt facute pentru a fi vizionate astfel-stalker nu face exceptie, dupa parerea mea. experimentez si scap de incertitudini:)

cinesseur spunea...

@catalin: in ce priveste trimiterile, let me be the judge of that, will ya :))?

cat despre partea a doua, ce spui tu acolo imi aduce aminte de vorbele unui domn din Irlanda care-mi zicea ca nu-si aminteste sa fi vazut vreodata un film fara sa fi fost neabtiguit :) or in a higher state of conciousness cum ar veni.

dragoş c spunea...

mă bukur c-am fost muz!
cât despre călăuza, mi-ar fi plăcut şi mie să fie cu apaşi! :)