Hello, strangers!

Hello, stranger...

This is a private (from time to time) blog for my cinematic obsessions and scintillating (one-sided) reflections about movies. Feel yourself at home!

23 ianuarie 2014

Best of 2013: alte glasuri, alte păreri (V) [special guest post by algernon]

Credeaţi c-am uitat, ai? Nici pomeneală! 

Închid azi seria superlativelor cinematografice ale anului trecut, publicând lista celor mai bune filme din 2013 alcătuită de un domn inginer (de formaţie) şi cinefil (prin vocaţie): algernon [alg], pe numele său (din) virtual. Adică un cetăţean româno-american care şi-a sacrificat doi ani la rând concediul pentru a merge la Veneţia. Nu să se plimbe aiurea pe canale, ci să vadă filme. Despre care a şi scris pentru acest blog. Şi scrie din nou.


Dragă domnule,

Lista mea e simplă (nu ştiu dacă şi scurtă): doar 10 filme. Mă rog, 12 (am trişat puţin)! Cele mai multe văzute în festival(uri): Veneţia şi încă vreo două locale. Iniţial nu am vrut să le prind într-o ierarhie de la 10 la 1. După aia m-am răzgândit. Cu tot respectul pentru ceilalţi colegi - minunate opţiuni, btw -, dar nu m-a lăsat inima să le pun de-a valma sau cronologic. Aşa că a rezultat ceea ce urmează (pui dumneata link-uri unde e cazul, eu alte explicaţii nu mai dau pentru că mi se par redundante; da, ştiu că îţi stric ploile, însă odată ce-s în clasamentul ăsta rezultă 1. că opţiunea mea poate ţine loc de argumentaţie şi 2. filmele de top nu se explică, se văd). Şi-apoi se discută. Ai înţeles: nu-s leneş, ci doar autoritar (big laugh)!

10. Tracks de John Curran

9 Inside Llewyn Davis de... Da, de ei!

8. A Single Shot (ai scris şi tu despre el)

7. La voce di Berlinguer de Mario Sesti & Teho Tearda + Summer 82 When Zappa Came To Sicily de Salvo Cuccia

6. Night Moves de Kelly Reichardt

5. Miss Violence de Alexandros Avranas [Leul de Argint pentru cel mai bun regizor]


4. Moebius de Kim Ki Duk + The Wind Rises de Hayao Miyazaki

 

3. Stray Dogs de Tsai Ming-liang [Marele premiu al juriului - Veneţia]

 

2. Her de Spike Jonze

1. (previzibil, nu?) Under the Skin de Jonathan Glazer [cea mai mare atrocitate comisă de juriul de la Veneţia: ignorarea sa completă]

Te-ai prins: n-am văzut La grande bellezza. Îţi zic ca să nu mă acuzi de vreo blasfemie.
Ciao, caro!

Aici pun punct, di granda, aş putea zice, unei suite de special guest post-uri care i-a inclus pe Jean-Lorin Sterian, Corina Romonţi, Ciprian David, Letiţia şi, cu voia mea, ultimul pe listă: algernon. Le mulţumesc tuturor!