Când un regizor abordează dialogurile la modul în care o face J.C. Chandor în All Is Lost (adică aproape se dispensează de ele), e musai să se asigure când se reîntoarce în logosferă că momentul e unul care contează, decisiv. Iar în cazul ăsta, după un ceas cât o veşnicie, timp în care personajul lui Redford îndură cu stoicism şi în tăcere felul în care e mărunţit sistematic de oceanul vrăjmaş, nu-i de mirare că explozia lui sonoră ia forma unei înjurături. Una de dimensiuni epice, biblice, dacă doriţi, aşa cum Noe în viitorul film al lui Aronofsky nu-şi va permite...
+ privirea ei, cât o declaraţie de război la adresa Uniunii Sovietice pe vremuri. Btw: unul din momentele în care ea cântă e ăsta!
Before Midnight, desigur! Nu mi-a fost deloc uşor să aleg, pentru că Linklater, Delpy şi Hawke nu menajează pe nimeni şi nimic.
John Goodman as Roland Turner: „A folk singer with a cat? (...) Really? So bring your dick along too?”
Dialogurile fraţilor Coen rămân în continuare Rolls-Royce-ul breslei, iar cele din Inside Llewyn Davis le reconfirmă statutul. Şi aici, aceeaşi problemă: ce să aleg, când sunt atâtea memorabile? Fie şi pentru aia cu „Condom on condom” şi tot merita să inventez o categorie distinctă...
P.S.: Să nu uităm nici premianţii de anul trecut!
Dialogurile fraţilor Coen rămân în continuare Rolls-Royce-ul breslei, iar cele din Inside Llewyn Davis le reconfirmă statutul. Şi aici, aceeaşi problemă: ce să aleg, când sunt atâtea memorabile? Fie şi pentru aia cu „Condom on condom” şi tot merita să inventez o categorie distinctă...
P.S.: Să nu uităm nici premianţii de anul trecut!