Screenshots from A Story of Floating Weeds/Ukikusa monogatari (dir. Yasujirô Ozu/1934)
«Naturile moarte ale lui Ozu durează, au o durată, cele zece secunde ale vazei: această durată a vazei este tocmai reprezentarea a ceea ce rămâne, prin succesiunea stărilor schimbătoare. Şi o bicicletă poate să dureze, adică să reprezinte o formă imuabilă a ceea ce se mişcă, cu condiţia să stea, să rămână imobilă, spriinită de perete (...). Bicicleta, vaza, naturile moarte sunt imaginile pure şi directe al timpului. Fiecare dintre ele este timpul, de fiecare dată, în cutare sau cutare condiţii a ceea ce se schimbă în timp. Timpul este plinul, adică forma inalterabilă umplută de schimbare. Timpul este „rezerva vizuală a evenimentelor în justeţea lor”». (Gilles Deleuze - Cinema 2. Imaginea - timp, 1985)
Racord: tot rezemată de un perete stă şi bicicleta din Izgnanie/The Banishment, filmul lui Andrei Zvyagintsev. Unghiul spectaculos face diferenţa, însă tot o imagine pură şi directă a timpului reprezintă.